• Nyheter

Pressrelease: Henrik Severed ny delägare

Pressmeddelande för publicering

Runon AB – E-handelsföretaget tar ännu ett kliv med ny delägare!

[Bankeryd, 2023-11-28] – Mitt i centrala Jönköping har Runon AB sitt lager. Runon är en e-handelsdestination för entusiastiska löpare och nu tar företaget nästa steg i sin tillväxtresa när Henrik Severed kliver in som ny delägare.

Henrik har en bakgrund inom marknadsföring och lång erfarenhet av kundlojalitet, han har genom åren arrangerat flera löpning- och cykelevent i Jönköpingstrakten och tar med sig värdefull kunskap och energi till företaget. Det här är inte bara ett partnerskap – det är en strategiskt viktig rekrytering för Runon vars långsiktiga mål att bli Sveriges ledande e-handelsdestination för entusiastiska löpare och motionärer.

Löparpassion i varje steg: Henrik Severed, liksom resten av gänget på Runon brinner för löpning och kommer att bli en viktig pusselbit i företagets framtidsresa. ”Vi har en gemensam syn på vad vi vill göra framåt” Säger Henrik Severed ”Runons värdeord Ärlighet, Kvalitet och Löparglädje är precis det jag vill stå för”

Tomas Ankarcrona, VD på Runon AB: "Med Henrik Severed är vi ett komplett rustat team för vår tillväxtresa."

Niklas Larsson, Vice VD på Runon AB, håller med: "Vi strävar efter att erbjuda våra kunder något unikt. Med Henrik ombord ser vi fram emot att bredda vårt sortiment och stärka vår närvaro på marknaden."

Det senaste året har varit tufft för många av landets e-handlare. Inflationen och räntan har stigit, konkurrensen har ökat. Här har Runon AB gått mot strömmen och blev i år uppmärksammade som en av "Sveriges E-handelsraketer" i Svea Banks kartläggning över föregående års mest framgångsrika e-handlare.

För mer information om Runon AB och deras utbud, spana inhttps://runon.se.

Kontaktinformation: Tomas Ankarcrona VD, Runon AB E-post: tomas.ankarcrona@runon.se

Kontaktinformation: Niklas Larsson VVD, Runon AB E-post: niklas.larsson@runon.se

Om Runon AB: Runon AB är inte bara en e-handelsbutik – det är en löpardestination. Med ett brett utbud av högkvalitativa produkter och tillbehör strävar vi efter att stötta och inspirera löpare i alla åldrar och på alla nivåer. Besök vår hemsida påhttps://runon.se för att kolla in vårt sortiment och få mer info om vårt passionerade team. 🏃‍♂️💨